torsdag 10 januari 2008

FLÄDERKAKA



Idag var jag jätte trött när jag kom hem från jobbet och så har jag haft ont i ryggen hela veckan. Vet inte vad det är med mig.


Tog fram tidningarna som jag fick i brevlådan häromdagen och tog mig en öl och nötter och satt mig i soffan en stund.


Det vart bra på en gång! *L*







Så ringde ägg klockan. Javisst ja Sockerkakan är klar.

Hittade ett recept på sockerkaka med fläderdryck i.

Den vart jätte bra och gott var det.






Prova så får du se. Här är receptet.

3 ägg , 3dl socker, 1 dl koncentreradmåltidsdryck fläder (ej utspätt)

3dl mjöl, 1,5 tsk bakpulver

Vispa ägg,socker.Tillsätt fläderdrycken motslutet.

Blanda mjöl,bakpulver rör försiktigt ner blandningen i smeten.

Häll den i en smord form ca:1,5 liter

Gräddai nedre delen i ugnen i 175 grader i ca:35 minuter


Lycka till.

Kram Birgitta

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Halloj vad roligt att hitta dig inne hos mig!

Ja Hallongränd är en trevlig bekantskap här i krokarna ;)

Kramar

Spånga lyan sa...

Hej
Låter som en god kaka.
Hoppas att bli bjuden på den nästa gång jag kommer till dig *ler*
Kram Kerstin

Diverselådan! sa...

Husmorsvila samt liten skvätt alkohol är vad man kan behöva ibland. Jag ska prova din sockerkaka, den låter spännande, så nu sätter jag nog på ugnen vilket år som helst... Hahaha!
Kram från Annette