söndag 30 mars 2008

Blomsterträdgården

Idag kom jag på att Ekenäs blomster trädgården har öppnat för säsongen så jag tog min gubbe med mig och vi for iväg. Det är jätte roligt att åka dit och handla. Dom driver upp alla sina blommor själva. Köpte två krukväxter som blomman heter svartöga. Dom blir stora och höga som man tar ut till sommaren sedan tulpan lökar m.m. som jag planterade i en zink låda som jag köpta på IKEA. Sedan köpte vi några lökar och en massa frön som vi ska så nu i april. Min man har börjat att förbereda ett land som vi ska så i. Sedan hittade vi tidigt sättpotatis som vi la i fönstret som ska ligga där i tre veckor.



I fredags var några arbetskompisar hos mig och då fick jag 10 rosa rosor som inte var så glada så jag klippte av dom och satt dom i ett stort konjaks glas som jag har köpt på loppis för 15:- det vart så bra.



Jaha så är det en ny arbetsvecka framöver men på fredag är man ledig.
Ska till Tyskland och shopa. Ha de gott..Birgitta

Inga kommentarer: