fredag 23 maj 2008

Ved Ved Ved

Jaha nu har man fått ved. Det är bara och ta i men det är skönt sedan när vintern kommer och man sitter framför brasan och har det varm och skönt..

Jag gick förbi landet och där växer potatisen m.m.
Potatis till midsommar får man hoppas på..


Idag har jag varit i Katrineholm och köpt dop present till mitt yngsta barnbarn Tamela som döps på söndag. Jag sparar i fondet åt min 4 barnbarn som dom får när dom fyllar 18 år så det vart en liten present sedan bjuder vi på maten efteråt. Det är en ängel och skakar man så glittrar det i vattnet. När jag packade upp den för att ta kort såg jag att den var sne så det är bara att åka tillbaka imorgon. blää



När kolloni lotten Iris gick på Tv kollade jag alltid på det. Dom hade så roligt och fint. Man fick se deras speciela saker som dom hade hittat på. Som att man kan sätta på ett träkrage till en halv pall på skåttkärran så får man plats med mera på. Det funkar jätte bra. Testa så får du se..


När jag kom hem så plockade jag lite och kokade lite färs potatis åt mig för min man kommer inte hem fören kl:23,00 i kväll. Tänkte att gå över till min sysster med vovvarna ikväll så att tiden går fort. I morgon är det BK Loppis i Flen det måste man gå på. Hoppas att vädret blir bra bara.

Kram Birgitta

Inga kommentarer: