söndag 3 augusti 2008

Trosas Antik & Loppis

Om ni är i Trosa på besök så MÅSTE man gå in till Trosas Antik & Prylar.
En jätte trevlig tjej som har det eller jobbar där i alla fall.
Ordning och reda och jätte fina saker.
Hittar man inget där som vill ha är det något fel på en.
Jag hittade en ishink från 50-60 talet med en tång som hänger på sidan.
250:- kostade den.
Brukar inte köpa så dyra saker men nu kändes det att den vill jag ha så jag slog till.
Köpte en gammal keramik burk som det står potatismjöl på.
Locket fattas men det gör inget. Den kostade 30:-
Fick en trä låda på köpet.
Jag ska åka dit flera gånger.






Tack för besöket..Birgitta

4 kommentarer:

Helena sa...

Hej Birgitta!
Wow.... vilken härlig loppis!!!
Är själv ett loppisfreak och var på en liten "antikrunda" igår! Det är så ROLIGT!!! Är inne och kikar på din blogg då och då. Är roligt när man hittar bloggare med samma intressen som man själv! Det blir absolut ett besök på Trosas Antik och loppis om man är där nån gång framöver.
Hälsningar Helena

Annette sa...

Hejsan,
vilken mysig loppis!!!
Jag bor i Italien,och jag längtar såååå mycket till svenska loppis.
Annette

Carina sa...

Vilken affär där skulle det nog ta ett par dagar att gå igenom, lyllo dig som varit där...
Carina
ps det var mäktigt att se Götheborg komma in i hamnen i Luleå.ds

Annette sa...

Hej,
nej, jag har aldrig målat en sharpei,men man vet ju aldrig.....
det är roligt för mig att prova med alla djur och hund och kattraser. Jag ser att du har två Sharpei,jättefina.