lördag 27 december 2008

Dagen före julafton

Jaha då var det bara att sätta i gång när man vaknade med det som skall fixas tills i morgon.
Vi gick ut och gick med hundarna sedan åkte jag runt till tre gravar och tände ljus så att det vart fint till julafton.
Hade satt i hyasinter i två glas och köpt lite lös snö. Min sysster som fyller i morgon fick en och den andra till min snälla svärmor.



Fixade en ljus bricka till min sons svärföräldrar som vi är bjudna
till på annandagen. Vart helt okej tycker jag själv.
Sedan på eftermiddagen började jag och min man med att göra i ordning all mat.
Det gick jätte fort och bra. Köttbullar på 3kg köttfärs 2 skinkor 3.3 kg vardera en stor jansson m.m.Sedan öppnade vi en flaska skumpa för vi har förlovningsdag i morgon men firade det en dag tidigare.

Fick besök av spångalyan "Kärran" vi byter alltid julklappar med varandra.
Hon fick 6 nr: av Lantliv av mig och jag fick som jag önskade mig en hållare för kokböcker. Anette kom också och av henne fick jag en glas boll med belysning som jag också ville ha hon fick färgade snappsglas,två block ljus,servetter.
Tack för dom fina julklapparna.

Och det sissta vi gjorde var att klä granen. Och den vart ju också bra

KRAM Birgitta

Inga kommentarer: