lördag 20 december 2008

Sjuk Sjuk

Har varit vaken nästan hela natten ont i halsen och sedan fick jag halsbränna av halstabletterna. Tror inte att jag har haft feber idag men pigg är man ju inte.
Gjorde knäck åt mitt barnbarn Lea idag hon som är gluten/laktos.
Bakade nötkakor och kokoskakor.
Vart lite piggare framåt eftermiddagen då började gubben och jag att städa hela huset. Han kröp och torkade alla golv lister det är snyggt med breda och vita lister men allt syns.
Häromdagen gjorde jag om i min vita trälåda som står på köksön.
Nu är det inte långt kvar innan det är julafton. Alla julklappar och julgodis,bakning är klart.
I lördags när vi hade glögg kväll för grannarna så fick jag en sådan fin tomte av Cicci & Tomas. Dom visste inte att jag älskar tomtar.
Gick runt och tittade och beundrade vårat hem vad fint man har.
Det är ju så mysigt med alla ljus man har överallt.
Dom röda granarna jag fick av min kusin vart jätte fina i köksfönstret.





Imorgon är det fjärde advent. Ha en bra dag..Kramar från Birgitta

3 kommentarer:

Helena sa...

Jag har tänkt på den vita lådan vid flera tillfällen när du fotat den på din blogg. De är jättemysig -en riktig "årstidslåda". Har faktiskt börjat kika efter något liknande till mig själv när jag är ute på loppis... Hoppas du kryar på dig snart så att du är fit for fight på julafton! Kram Helena

Jenny Oak Fae sa...

Tack snälla du för din gulliga kommentar..!

Jag polisanmälde faktiskt mina grannar igår, så nu hoppas jag på att det ska bli lugnare här hemma...

Krya på dig!

KRAM, Jenny

<3

Vintage sa...

Tack för titten!Var i Allt i hemmet? Fin blogg du har...Kram susanne