måndag 17 augusti 2009

Sjuk Sjuk


En vecka har gått. Jag jobbade en dag förra måndagen sedan vart jag sjuk. Hög feber ont som fan i magen och svårt att andas. vart akuten på kvällen och vart inlagd. Dom tog en massa prover m.m. fick åka hem tisdag eftermiddag. Min läkare ringde i torsdags du har salmonella så det är bara dricka och äta SPRINGA på dass. Ja så var min första vecka efter semestern. Hade ätit en kycklingsrulle på en pizzeria här i byn. Fan vad dålig jag har varit och vilka smärtor i magen. Idag känns det mycket bättre men får inte gå till jobbet innan det har blivit bra. Har tagit 4 kg så orken är inte som den är. VILKEN TUR man har. Är det någon som är avis? *L*
Men det finns dom som har det värre men man måste få tycka synd om sig själv lite i alla fall.

Kram Birgitta

4 kommentarer:

Elzie sa...

Det lät inget vidare det där. Tur att sånt går över i alla fall. Jag hade gärna tagit de 4 kilona, men smärtan vill jag inte ha, haha.
Hoppas din vecka blir bättre.
Kram Elzie

Helena sa...

Stackars, stackars dig.... Salmonella!!? Fy faaan! ....på ren svenska.... Hoppas diarrérna ger med sig SNAAAART! Imodium är bra tabletter.... Ta hand om dig och låt gubben skämma bort dig! KRAM

Sara Ahonen sa...

Usch vad hemskt! Hoppas att det går om! det är inte kul att känna sig så dåligt så länge! Kram Sara från Småland

Anna (Strandstuviken) sa...

Usch låter ju inte så bra, men jag hörda att du iaf var bättre (gubben din var ju nyss här och hämtade lite grejer i eran vagn).
Skickar massor krya på dig kramar så att du snart återhämtar dig :-)