söndag 30 maj 2010

Gammeldagsmarkanden i Malmköping

I lördags kl 05.00 ringde väckar klockan. Dax att gå upp för att hämta syrran kl:o6.00 och åka till Malmköping på marknad. Hon skulle hjälpa mig under dagen med försäljningen som vart jätte lyckad. Några regndroppar under dagen men 15 minuter innan vi skulle packa ihop så oskade det och himmlen öppnade sig. Snacka om tur med vädret. Denna marknad är en gång om året och det brukar komma cirka 20.000 besökare. Allt går ut på att det ska vara gammal stil och klädsel. Jag hade sytt linneförkläden med scal till oss. Det var dom som ville köpa dessa av oss. Var jätte trött när jag kom hem. Gick och la mig 21.15 som i 9 timmer. Det var skönt.


Så här såg det ut när allt var på plats


Det är tur att jag har en sådan snäll man som hjälper till.

Här sitter jag och vilar fötterna men glad för det..

Här är min lilla sysster. Tack för hjälpen. KRAM

Mycket folk var det som stannade till jusst hos oss. Det var jätte roligt.

Dagen avslutade med lite music och gammla bilar..

Kram Birgitta

Inga kommentarer: