torsdag 10 mars 2011

Kalla Fakta


Ikväll satt man och tittade på tv: kl:21.00 Det var Kalla Fakta om överviktsoperationer. För ca: 15-17 år sedan opererade jag dit bandet innan magsäcken. Det var Dr: Näslund & Ågren som gjorde det i örebro. Jag skrev på mycket papper och fick bra information eftersom jag var försöks kanin på bandet. Det var jätte jobbigt för om man inte tuggade sin mat så spydde man. Jag mixade min mat ca: 5 år sedan sökte jag hjälp och då tog dom bord den och förminska magsäcken och det har funkat MYCKET BÄTTRE. Det senaste året har jag bara fåt sådan hals bränna så att jag spyr men det håller jag på att få hjälp med att se vad det kan vara. Tyckte lite att dom visade bara dom som inte var nöjda. Tänk att den där linda sa att hon gärna skulle leva 15 år mindre och ville gå tillbaka till sitt tjocka liv igen (50kg hade hon gått ner). Hon som hade så söta barn. Det är en tufft liv men mycket ligger i hjärnan. Jag tar gärna för mycket på tallriken och äter aldrig upp. Gör jätte mycket mat fast vi bara är två hemma. Det är ett helt nytt liv jag skulle göra om det igen hellre det en att banta och inte kunna hålla det. MAN KAN ALLTID BANTA OCH GÅ NER MEN SVÅRASTE ÄR ATT HÅLLA VIKTEN. Jag är inte tråd smal men 40kg mindre är jag nöjd. Därimot så kunde jag hålla med om att dom ska ta hand om dom som söker hjälp.Imorgon är det fredag å vad skönt. Hoppas att det blir fint väder.

Ha en bra fredag.............KRAM Birgitta

1 kommentar:

tant helene sa...

Hej Birgitta!
tittade in på din blogg av en händelse, men fick se det du skrivit om magoperationer..
Jag funderar starkt på att göra en jag med, har ett BMI på 39,5, men är bara 166 cm och väger en bra bit över hundra, så det skulle vara så skönt att få tillbaka livet..
e som du bara 49 år, och har helt tappat bort allt det roliga. vill ju helst inte vara ute, jobbigt att gå, inga kläder passar etc. och det här med kärlek vågar jag mig inte på längre.. skulle ju inte vilja klä av mig tillsammans med någon.
Såg oxå kalla fakta, tyckte som du att det bara var negativa människor som var med. Visst kan det bli fel, men det kan ju alla operationer bli..
Skönt att höra en positiv röst om detta.
Kram och Tack "Tant Helene"