söndag 6 maj 2012

Marksten köpes!

Idag har det varit en solig och skön dag. Igår (lördag) var jag och gubben i E-tuna och åkte på trädgårdsloppis. Köpte mig några plantor. Sedan till Tuna Park och där hittade jag denna fina stövel (vas) och den köpte gubben åt mig för jag vlle så gärna ha den hos Kevins foto.
(våran kära hund som är i himmlen och jag saknar honom så)
 Där vid Kevin är det alltid fina blommor och ett ljus tänt när jag är hemma. Saknar honom så. Trodde att det skulle gå över men men. Vissa dagar går bra men som idag har jag varit ledsen och tänkt på honom. Känns som han är nära vissa dagar.


Idag har vi varit hos Nettan www.hallongränd4.blogspot.com  vi pratade med hennes gubbe Tommy om att han ska komma med sin grävare när det är dax för att börja med växsthuset. Det var okej för honom. Känns som allt rullar på bra nu. Bara att invänta trädklättaren som ska ta ner 2 stora ekar sedan kommer Tommy och gräver. Fönster finns så det är bara att skrapa och måla.
Ett par fina pardörrar och kamin har vi på G och ska köpta.
Ska fråga en vän om han har tid att fixa grunden som jag vet att han gör.

Det kliar i fingrarna att få börja NU. Men jag får allt vänta..


KÖPES!

Det jag behöver köpa om du har eller vet någon som säljer är handslaget marktegel minst 15 m2

Hör gärna av dig om ni har eller vet någon som vill bli av med tegel..


Ha en trevlig söndags kväll..Kram Birgitta

Inga kommentarer: