onsdag 16 maj 2012

Trädgårdsböcker

Idag har det gått i ett. Lilla M som bor hos oss (familjehemsplacerat) ska börja i förskolan i augusti och idag var vi och hälsade på i skolan.
Vi fick träffa fröken och alla barn som också ska börja och deras föräldrar.
Tänkte efter att det var 20 år sedan jag skolade in min yngsta så det var ett tag sedan.
Lite roligt när man är ute och mitt älsta barnbarn My 11 år är med och ropar mormor till mig sedan kommer M och ropar mamma och folk tittar.
Kan tänka mig att dom tänker herre gud att börja om
vid hennes ålder och när man redan har barnbarn..
Jag bara ler..

Efter skolbesöket vidare efter två timmar till nästa möte som tog 2 timmar.
Nu är det skönt att det är långledigt med sov morgon..


Nu har i alla fall trädgårds arbetet och alla tankar om hur vi ska ha det och göra satt grillor i huvudet för i dag gick jag till bibblan och lånade böcker om växthus, trädgård m.m. Vi håller tummarna att killarna kommer och tar ner våra ekar imorgon så att man kan börja med grävning för växthuset m.m. 




En kväll så hoppade min tokiga hund upp i soffan och ville bli kliad på magen
Det slutade med att hon somnade och nästan rammlade ur soffan..



Nu blir det att äta lite skaldjur m.m. som jag ska överaska min gubbe med..

Ha en jätte skön kväll.   Kram Birgitta

Inga kommentarer: