onsdag 11 juli 2012

Orangeriet


                                 Nu börjar det hända lite hemma hos oss med vårat orangeri.
Tack vare en go vän Tommy som börjar sin semester med att komma hit och gräva m.m.




Här om dagen stog gubben och jag och öste ner grus.
Snacka om att jag har ont i kroppen nu


 Här står jag mellan skurarna och vattnar


Idag kommer sonen och hjälper till.
Igår kom det mer grus som skall köras i skottkärra från framsidan till baksidag.
Jag hoppar över för jag har legat och hostat hela natten och känner mig yr.
Roligt om man ska bli sjuk nu också.


Sonen & barnbarnet Anton 


Det var en lite maskin som kom med leveransen igår.
Min man i vit tröja är 190 cm och däcken lika stora


Nu ska jag ställa mig och göra en stark gryta. Det är sonen som har beställt.

Ha en bra dag där ute nu alla bloggare. KRAMAR Birgitta

1 kommentar:

Isas Trädgård sa...

Hej Birgitta !

Oj så spännande att se ditt växthus/orangeri växa fram ! Pardörrarna kommer att bli jättefina ... jag funderade också vilken färg jag skulle ha på mina när vi byggde men kom fram till att inte måla dom alls. I sommar måste vi olja in dom runt om för dom sväller på vintern.

Tack snälla för dina kommentarer hos mig ... roligt att du blir inspirerad !

Ha det så gott och lycka till med växthusbygget !
Kram/Isa