söndag 15 mars 2009

Igår lördag så for vi till Eskilstuna som ligger 5 mil från min lilla stad.
Det är dax för nya glasögon. Jag har sådan tur att min arbetsgivare betalar det när det har gått 1,5 år. Nu får man två för en så då passar man på. Fick låna hem fem bågar för att prova. Har helsvarta idag så lite färg kanske.


Vi passade på att ta med oss kina mat för det är ju så gott vi har ju inte det i lilla flen. Köpte mat åt min pappa som blir så glad åt att få kina mat. När jag kom till honom så följde han med mig till källaren för att lämna saker i hans förråd. Han sitter i en el rullstol och den väger i sig mycket och naturligtvis fastnade vi i hissen när vi skulle upp till femte våningen. Och det är ju ingen i flen som har jouren i flen utan i eskilstuna var det någon gubbe som skulle komma ifrån och det tar 40 minuter att komma. Vi väntade i en timme så var det en inte glad men trevlig kille från eskilstuna som fick ut oss. Men jag ska skriva en insändare i våran tidning att man ska ha någon i våran stad typ brandkåren kan faktiskt komma men avtalet är inte så eller? Det är ju bara gamla människor som bor där och inte kan gå i trappan. Men pappa och jag vi klade oss han missade bandyn på tv:n det var väl inte bra tyckte han och log.


Var på loppis i mellösa på eftermiddagen och hittade 12 servettringar med blommor på för 20:- och en kyckling av porslin för 45:- som man ska ha varma ägg i. Kom ihåg att det fanns en sådan på bordet när jag var liten.

Nu ska jag dammsuga och sätta på tvättmaskinen!

Ha en bra söndag och kram från vi på björklyan

Inga kommentarer: