torsdag 11 juni 2009


VARFÖR VARFÖR det får man väl aldrig veta. Läste gårdagens Expressen nu på morgonen. Det var Mickael Näslund en kompis pappa som hade skrivit ett brev till tidningen. Tårarna kom när jag läste det. Allt var så bra och sant det han skrev. Även det som Belinda Olson skrev var jätte bra.
T.ex. till politikerna skrev hon.
Dom har länge sedan svikit. Med närpoliser och fältassistenter.Baye bye skolpsykologer. Fram för långa BUP - köer och fullknökade höghusområde.
Gå in och läs hela artikeln. Den var jätte bra skrivet.
Och i min kommun Flen så drar dom in lärare och det blir större klasser. Vart ska det sluta när vi tappar greppet om våra barn. Nu har jag bara ett barnbarn men jag har fler som ska börja i skolan om några år. Om man inte satsar i skolan och tar tag i problem och i hemmet om det nu finns sådan så slutar det i bara tråkigheter. Tänker mycket på ungarnas föräldrar som har sina barn på häktet. Undrar hur dom mår. Det behöver ju inte vara en dålig familj får vi hoppas. Man kan ju tänka sig hur dom känner sig. Själv har jag varit själv med mina tre barn i 20 år. Det har gått bra för dom men jag var också ute på stan och fanns där. Nu har jag bara haft min älsta ute hon är 30 år nu. Dom andra var inne data m.m.
Skänker många kramar till alla inblandade i Tess bortgång.
Och åter VARFÖR

Inga kommentarer: