söndag 4 oktober 2009

Ordning och Reda

I går vart mitt hoppy rum klart. Är så glad och nöjd. Gubben och jag har antik målat lager hyllan så att jag kan ha mina färdiga saker så att man kan se vad jag har när det dyker upp folk och vill handla. Vi köpte en bänk på IKEA andrahandsortering 140:- Vart jätte bra att sitta och sy där. Lite märke i hörnet som inte syns. Jag målade om min morfars pilestav som var brun vart i vitt så klart. Kläde om strykbordet i vitt tyg. Sedan hade jag hittat i trappen hos min dotter( som dom skulle kasta) en hylla med låder i som man har mjöl m.m. där la jag mina spets, trådrullar i






Före Efter
Före

Efter Min hylla och sko kartonger som jag har klätt om som jag har bra ha saker i

Pallen som jag köpte på loppis har fått vit tyg var mörkblå med rosa blommor innan
I torsdags var gubben på Ikea och handlade och kom hem med ett riktigt ljus.
Då var jag tvungen att smycka den.
Sedan var han i en annan affär och handlade åt mig så jag fick ett paket.
Kul när man får det utan att man fyller.
Det var vitt med spets och som man ska ha på sig där nere!!*L* Jätte fina. TACK gubben..

Var in på röda korsets loppis i fredags. Fyndade ett par finlandia öl glas 30:- styck En liten ost kupa 20:- två små salt skålar av att den ena stog på ett fat och hade en liten sket 20:-
Titta när jag kom hem och fann stämplar på fatet och skeden. Kul ..
SORRY kan inte få bilden att vända sig

Våran lilla Lotten älskar att rulla sig i sängen när jag har bäddat och gjort fint

Nu ska jag gå till Bethan och köra med henne i ett par timmar.
Ha en bra söndag. Kram Birgitta

Inga kommentarer: