måndag 23 april 2012

Fixa dag

Idag började gubben och jag med att åka till trädgården www.ekenastradgard.se  och handlade växter till altanen m.m. Jag vart så nöjd med allt så nu är det bara solen och värmen som fattas.

Så här fint vart det när det var klart vid det gammla symaskinen



Så här såg det ut innan jag fixade med nya blommor och krukorna som jag köpt på loppis




               Persilja i dom fina keramik grukorna och gammla kaffe kopp fat inköpt på loppis


Gubben fick slå sönder en stor keramik kruka för att jag skulle pynta den sedan.
Han bara tittade på mig och sa ja ja..



                                          Och så här vart det. Bara en murgröna som fattas

                               
                                Lite kryddor måste man alltid ha. Dessa pryder köksfönstret finnt

            
                 När man åker till Ekenäs måste man köp pelagoner. Dessa vita passar bra i köksfönstret


                      Sedan fick den gammla stolen fin mossa och blommor med lite bling bling

   
Och lilla Gustaw dök ner i kartongen och kollade vad vi hade handlat. Smakade lite på kryddorna


                                  Ha en så jätte bra måndags kväll och många kramar. Birgitta

Inga kommentarer: