onsdag 25 april 2012

Korgstol med blommor

Idag har jag varit och gjort ultraljud på hjärtat.
Hoppas att det är bra får reda på det om ca: 14 ddg.
Sedan på eftermiddagen fixade jag lite på tomten igen. Idag gjorde jag ordning en korgstol som jag har fått. Tog hål i stolen sängte ner en plast kruka och planterade. La mossa runt om. Grannarna bara log och sa vad fint det vart (i den tråkiga slänten.) Slänten ska bort men det blir till nästa år och göras om.

Nu har vi börjat med planeringen på ett växthus som vi ska bygga.
Har hittat ett som vi ska härma lite. Men det är jätte stort det blir inte vårat. det blir 3x5 meter.




KOLLA in detta växthus som tillhör www.isastradgard.blogspot.com  Nästan ett sånt ska vi göra. Kommun sa ja till att ta ner två jätte stora ekar så nu på fredag kommer en kille som klättrar och tar gren för gren och ger oss en summa vad det kommer att kosta.  Grannen sa ja till ett bygge.Ett gäng fönster hittade vi på blocket och dom hämtar vi på fredag. så då är detbara att skrapa och måla. Dörr har jag kankse hittat. Så nu rullar det på här hos oss. Härligt att få fixa till den tråkiga baksidan.


KRAM Birgitta

2 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Hej Birgitta !

Roligt att du blir inspirerad av mitt växthus !!

Det skall bli spännande att få följa ditt bygge här på bloggen !!

Korgstolen du gjorde blev fantastiskt fin !!

Har inte fått mail ifrån dig ... har hållit utkik .. du får kanske skicka igen på isastradgard@hotmail.se

ha det så gott !
kram/Isa

Anonym sa...

Säger bara: WOW!!!!!
//Nettan