tisdag 24 mars 2009

En kväll med Leif GW Persson

Vilket konstikt väder det har varit idag. Det har snöat ena minuten och
sedan kom solen fram så hölt det på.
Ja ja men nu får det räcka och bli fint väder.
På måndag hämtar vi husvagnen och kör den till
strandstuvikens camping för att ta plats på våran säsong plats.
Gud vad skönt det ska bli vi ska ligga där hela påsk helgen.
I kväll har jag och min svärmor varit och lyssnat på
Leif GW Persson i PW skolan. Han var där och pratade om
sina böcker och sitt liv. Gud var den gubben har varit med om mycket.
Jag/vi skrattade jätte mycket när han berättade. En rolig man.
Han sålde sina böcker och talböcker. Eftersom jag inte läser så vart
det fyra talböcker dom heter Grisfesten, Profitören,
Mellan sommarens längtatan och vinterns köld, Samhällsbärarna
dom kostade 80:- styck bara.
Gubben min lyssnar när han kör bil. Han kör mycke bil i sitt arbete ca: 6000-7000 mil om året i sitt arbete så då är dom bra och jag lyssnar också.
Det är perfekt i sommar och ligga och sola och lyssna på en bra bok.

Dålig bild men batteriet tog slut prisis som när jag tröck av

Hoppas att det blir sol i morgon och att ni får en bra dag.

Kram Birgitta

Inga kommentarer: